Nestas - Parkwijck > Onze school > Over ons

Historie

Sinds de zomer van 2022 heet onze school ‘Parkwijck’. Voorheen waren we onderdeel van de JF Kennedyschool maar afgelopen jaren zijn we steeds zelfstandiger gaan werken en uiteindelijk hebben we dan ook gekozen voor een andere naam zodat er een duidelijker onderscheid is tussen deze scholen. Voorheen maakten we onderdeel uit van bestuur OPOD. Een besturenfusie heeft geleid tot Nestas-scholengroep waar onze school nu onderdeel van is. De openbare identiteit van onze school blijft ongewijzigd.

Elke school in Nederland heeft een medezeggenschapsraad, zo ook Parkwijck. Deze raad bestaat uit 2 personeelsleden en 2 ouders. De leden worden elke 4 jaar gekozen door het team en alle ouders van de school. De MR adviseert, denkt mee en beslist mee over onderwijsinhoudelijke zaken. Over de rechten van een MR zijn landelijk afspraken gemaakt, deze afspraken zijn in de wet vastgelegd. De rechten van de medezeggenschapsraad zijn terug te vinden in de Wet medezeggenschap op scholen (WMS). Meer informatie vindt u op http://www.infowms.nl

De medezeggenschapsraad wil de school actief ondersteunen bij het realiseren van een plezierige, veilige leer- en werkomgeving en kwalitatief goed onderwijs. De samenwerking tussen directie, team en ouders is daarbij van essentieel belang. De MR vergadert minimaal 6x per schooljaar. Ouders worden in de nieuwsbrief geïnformeerd over zaken waar de MR zich mee bezighoudt. De notulen van de vergaderingen en andere beleidsdocumenten van de MR van de vergaderingen zijn op school beschikbaar ter inzage.